Klachtenregeling
Home / Praktische informatie / Klachtenregeling
Klachten of suggesties
We doen ons best om je de best mogelijke zorg te bieden. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over de behandeling, onze praktijkorganisatie of onze service. We waarderen het als je ons dit laat weten, zodat we verbeteringen kunnen doorvoeren.
Wat kun je doen met een klacht?
We nemen elke klacht serieus en behandelen deze zorgvuldig. We vragen je om eerst contact op te nemen met de behandelaar op wie de klacht betrekking heeft. Vaak gaat het om misverstanden die in een gesprek kunnen worden opgelost.
Interne klachtenbemiddeling
Als je je niet gehoord voelt, kun je interne klachtenbemiddeling aanvragen. Een collega van het Singelhuis gaat dan met jou en je behandelaar in gesprek.
Externe klachtenbemiddeling
Je kunt ook gebruikmaken van externe klachtenbemiddeling. Wanneer je behandelaar is aangesloten bij de LVVP kun je contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van de LVVP.
Geschillencommissie
Je hebt ook de mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie zoals de Geschillencommissie Vrijgevestige ggz-praktijken of het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg, die bindende uitspraken doen.
Meer informatie
Meer informatie over de klachten- en geschillenregeling van de LVVP vind je op hun website. Je kunt de klachtenfunctionaris bereiken per mail via LVVP@klachtencompany.nl, per telefoon via (088) 234 1606 of per aangetekende post via Postbus 3106, 2601 DC Delft. Klanten met een klacht kunnen het klachtenformulier het beste per mail sturen naar Klacht & Company.
Ben je in zorg via 1nP dan kun je gebruik maken van de klachtenregeling van 1nP.